Wanneer u op straat een willekeurige voorbijganger zou vragen of u even in zijn of haar portemonnee mag kijken, is de kans groot dat u daar een loyaliteitskaart aantreft. Een Airmiles kaart, een Gall&Gall kaart, bijna iedereen doet tegenwoordig wel mee aan één of meerdere loyaliteitsprogramma’s. Maar waar vindt u deze kaarten in de portemonnee? Vaak zult u de kaarten verstopt vinden achterin een ongebruikt vakje. Veel mensen schrijven zich namelijk wel in, maar doen vervolgens niets meer met het programma en dus de kaart. De grote uitdaging voor de programma’s blijft dan ook: hoe blijf ik in het voorste vakje van de portemonnee?
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s nog altijd groeit. In de Verenigde Staten doet 90% van de bevolking mee met ten minste één programma en gemiddeld staat een Amerikaans huishouden ingeschreven bij 18 verschillende programma’s. Deze cijfers maken duidelijk dat het aantal loyaliteitsprogramma’s en deelname aan programma’s nog steeds blijft groeien. Tegelijkertijd groeien daarmee ook de aantallen van slapende deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s.
Helaas blijkt ook dat minder dan de helft (46%) van ingeschreven klanten daadwerkelijk actief deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s. En dat terwijl in het onderzoek actieve deelname wordt gedefinieerd als: slechts één keer per jaar een uitgevoerde activiteit binnen het programma’s. Hoewel het aantal deelnemers dus lijkt te stijgen, ligt het aantal bewuste en actieve deelnemers veel lager.
Dat het belangrijk is deze slapende deelnemers te activeren is evident. Meerdere onderzoeken hebben namelijk aangetoond dat bewuste deelname een eerste vereiste is voor positieve loyaliteitseffecten. Maar wat kunnen aanbieders nu doen om activiteiten te stimuleren? LoyaltyFacts geeft de volgende tips:
Door de juiste benadering van het nieuwe lid kunt u ervoor zorgen dat uw programma trots in het voorste vakje van de portemonnee blijft zitten!
Bron: Colloquy talk
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.