Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Merijn Smid
Merijn Smid
22 oktober 2025
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media
DPG Media
DPG Media is een van de grootste mediagroepen in Nederland en België, actief sinds 2013. Het bedrijf exploiteert nieuwsmerken zoals AD, de Volkskrant, Trouw en regionale titels en richt zich op digitale en printmedia.
DPG Media is een van de grootste mediagroepen in Nederland en België, actief sinds 2013. Het bedrijf exploiteert nieuwsmerken zoals AD, de Volkskrant, Trouw en regionale titels en richt zich op digitale en printmedia.
DPG Media
DPG Media
DPG Media is een van de grootste mediagroepen in Nederland en België, actief sinds 2013. Het bedrijf exploiteert nieuwsmerken zoals AD, de Volkskrant, Trouw en regionale titels en richt zich op digitale en printmedia.
DPG Media is een van de grootste mediagroepen in Nederland en België, actief sinds 2013. Het bedrijf exploiteert nieuwsmerken zoals AD, de Volkskrant, Trouw en regionale titels en richt zich op digitale en printmedia.

DPG Media biedt studenten van 16 tot 25 jaar een gratis digitaal abonnement op al haar nieuwsmerken. De primaire insteek van het programma is het dichten van de ‘nieuwskloof’ bij jongeren en het vergroten van hun mediawijsheid. Door toegang te geven tot betrouwbare nieuwsbronnen wordt de drempel om de content te gebruiken volledig weggenomen. Studenten leren op een laagdrempelige manier de merken kennen, gebruiken de content vaker en ontwikkelen zo gewoontes rond nieuwsconsumptie.
 
Vanuit een loyaliteitsperspectief is het studentenabonnement een slimme strategie. Door vroegtijdige blootstelling aan de nieuwsmerken en herhaald gebruik raken studenten vertrouwd met de content en ontwikkelen ze positieve associaties (Mere Exposure Effect, Zajonc, 1968). Ze bouwen gewoontes rond nieuwsconsumptie en koppelen het gebruik van de merken aan hun dagelijkse leven, studie en identiteit. Hierdoor ontstaat een emotionele band die de kans vergroot dat ze later loyale lezers worden. Onderzoeken laten zien dat blootstelling aan merken op jonge leeftijd vaak leidt tot voorkeur en langdurige loyaliteit (Childhood Brand Allegiance Research, Engels et al., 2014; Cambridge Study on Advertising and Food Preferences, 2013).
 
Het gratis abonnement werkt dus op twee niveaus: maatschappelijk, door mediawijsheid te vergroten, én strategisch, door studenten vroeg te binden aan de nieuwsmerken van DPG Media. Het is een mooi voorbeeld van hoe maatschappelijke doelstellingen en slimme loyaliteitsprincipes hand in hand kunnen gaan.
 

Merijn Smid

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.