
DPG Media biedt studenten van 16 tot 25 jaar een gratis digitaal abonnement op al haar nieuwsmerken. De primaire insteek van het programma is het dichten van de ‘nieuwskloof’ bij jongeren en het vergroten van hun mediawijsheid. Door toegang te geven tot betrouwbare nieuwsbronnen wordt de drempel om de content te gebruiken volledig weggenomen. Studenten leren op een laagdrempelige manier de merken kennen, gebruiken de content vaker en ontwikkelen zo gewoontes rond nieuwsconsumptie.
Vanuit een loyaliteitsperspectief is het studentenabonnement een slimme strategie. Door vroegtijdige blootstelling aan de nieuwsmerken en herhaald gebruik raken studenten vertrouwd met de content en ontwikkelen ze positieve associaties (Mere Exposure Effect, Zajonc, 1968). Ze bouwen gewoontes rond nieuwsconsumptie en koppelen het gebruik van de merken aan hun dagelijkse leven, studie en identiteit. Hierdoor ontstaat een emotionele band die de kans vergroot dat ze later loyale lezers worden. Onderzoeken laten zien dat blootstelling aan merken op jonge leeftijd vaak leidt tot voorkeur en langdurige loyaliteit (Childhood Brand Allegiance Research, Engels et al., 2014; Cambridge Study on Advertising and Food Preferences, 2013).
Het gratis abonnement werkt dus op twee niveaus: maatschappelijk, door mediawijsheid te vergroten, én strategisch, door studenten vroeg te binden aan de nieuwsmerken van DPG Media. Het is een mooi voorbeeld van hoe maatschappelijke doelstellingen en slimme loyaliteitsprincipes hand in hand kunnen gaan.

LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.