Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Geef jij Asos een nieuwe kans?

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Moska Poya
Moska Poya
21 Maart 2023
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Geef jij Asos een nieuwe kans?

ASOS
ASOS
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS
ASOS
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.

ASOS stuurt haar klanten een e-mail wanneer ze een tijd lang geen aankopen hebben gedaan op de website of de app. In de e-mail, die door een vergelijking met romantische films bewust luchtig wordt gehouden, biedt ASOS haar voormalig klanten 20% op hun volgende bestelling aan. Om voormalig klanten het laatste zetje richting terugkeer te geven laat ASOS een overzicht zien van alles wat ze in de verstreken periode hebben gemist. Zo legt ASOS met hun winbackpoging de basis voor het opnieuw verwelkomen van voormalig klanten. Zou jij opnieuw bij ASOS winkelen?

 

Moska Poya

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.