Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Merijn Smid
Merijn Smid
15 mei 2025
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

Adidas
Adidas
Adidas is een toonaangevend sportmerk, opgericht in Duitsland in 1949, en wereldwijd bekend om zijn sportkleding, schoenen en innovatieve benadering van sport en lifestyle.
Adidas is een toonaangevend sportmerk, opgericht in Duitsland in 1949, en wereldwijd bekend om zijn sportkleding, schoenen en innovatieve benadering van sport en lifestyle.
Adidas
Adidas
Adidas is een toonaangevend sportmerk, opgericht in Duitsland in 1949, en wereldwijd bekend om zijn sportkleding, schoenen en innovatieve benadering van sport en lifestyle.
Adidas is een toonaangevend sportmerk, opgericht in Duitsland in 1949, en wereldwijd bekend om zijn sportkleding, schoenen en innovatieve benadering van sport en lifestyle.

In april 2025 hebben adidas en Strava hun krachten gebundeld in een opvallende loyaliteitsactie. Leden van adiClub in de VS en Canada kunnen hun spaarpunten inzetten voor gratis toegang tot Strava Premium – dé app voor hardlopers, fietsers en andere sportievelingen. Voor 3.500 punten ontvangen leden een Premium-account van drie maanden; 15.000 punten leveren zelfs een jaarlidmaatschap op.
 
Naast de punten inruil heeft Adidas ook een eigen clubpagina op Strava gelanceerd, waar sporters zich kunnen verbinden, uitdagingen aangaan en hun voortgang delen. De actie is slim gepositioneerd in het voorjaar, wanneer marathontrainingen op hun hoogtepunt zijn – een mooi voorbeeld van een loyaliteitsprogramma dat inspeelt op het leven en de doelen van de doelgroep.
 
Via de Adidas-app worden daarnaast bepaalde producten uitgelicht, zoals hardloopschoenen die extra punten opleveren. Daarmee wordt het sparen én bewegen gestimuleerd. Deze samenwerking laat zien hoe merken loyaliteit kunnen versterken door waardevolle, relevante beloningen te bieden die passen bij de lifestyle van hun klanten.

Merijn Smid

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 september 2025

Cluppies sparen bij PLUS

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 september 2025

Cluppies sparen bij PLUS

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 augustus 2025

Gratis koffie na de Super Bowl

Starbucks Rewards‑leden kregen op maandag na de Super Bowl een gratis koffie via coupon in de app, een korte actie met grote attentiewaarde

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 augustus 2025

Gratis koffie na de Super Bowl

Starbucks Rewards‑leden kregen op maandag na de Super Bowl een gratis koffie via coupon in de app, een korte actie met grote attentiewaarde

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.