Klantbehoud is een belangrijk onderdeel voor elke organisatie. Het behouden van een klant is bijvoorbeeld tussen 5 en 25 keer goedkoper dan het aantrekken van een nieuwe klant. Daarom is het niet gek dat klantbehoud een prominente rol heeft in de marketingstrategie van veel bedrijven.
Een goede en effectieve aanpak voor klantbehoud komt echter niet zomaar uit de lucht vallen, en blijkt in praktijk lastig om op te stellen. Daarom heeft Twilio, het Amerikaanse platform voor klantbetrokkenheid, een rapport opgesteld: “the Ultimate Guide to Customer Retention for 2023”.
In dit rapport belicht Twilio verschillende strategieën en tools voor het succesvol bouwen aan duurzame relaties met klanten. Benieuwd? Wij zetten de belangrijkste bevindingen voor je op een rij!
Trends voor klantbehoud
Twilio begint haar rapport met de belangrijkste trends op het gebied van klantbehoud om rekening mee te houden in 2023. Volgens hen zijn de volgende drie trends belangrijk om op in te spelen:
De ROI van klantwaarde
Volgens Twilio zijn de volgende acties cruciaal om de ROI van je klantbehoud positief uit te laten vallen:
Metrics voor het meten van klantbehoud
Voor een goede klantbehoud strategie is het belangrijk dat je als organisatie weet hoe je scoort op dit gebied, en dat je kunt meten welke acties een positief effect op je klantbehoud hebben. Twilio noemt hiervoor de volgende klantbehoud metrics om in de gaten te houden:
Klantbehoud templates
Om organisaties een concreet steuntje in de rug te geven, biedt Twilio in het rapport meerdere klantbehoud templates aan. Deze templates laten zien hoe je effectief inspeelt op bepaalde momenten in de klantrelatie, om de kans op het behoud van klanten te vergroten. De volgende templates zijn te vinden in het rapport van Twilio:
Zelf aan de slag met klantbehoud? ‘The Ultimate Guide to Customer Retention for 2023’ van Twilio is hier te downloaden!
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.