Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De winkelvoorkeuren van de klant

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
11 april 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

De winkelvoorkeuren van de klant

In het grote geheel zijn klanten allemaal hetzelfde. Iedereen wilt winkelen in een opgeruimde winkel, met vriendelijk personeel en waar de klant kan vinden wat hij of zij zoekt. Toch zit er verschil in het gedrag van een klant. Bepaalde groepen hebben andere winkelervaringen en verwachten ook andere dingen. Twee voorbeelden hiervan zijn de millennials en de babyboomers. Het begrijpen van verschillen van klanten kan een game changer zijn voor verkopers of loyaltymarketeers. We laten je zien hoe je de verschillen van klanten het best kunt nagaan.

De millennial generatie is een groep van mensen die tussen 1980 en 2000 geboren zijn. Deze groep laat hun aankopen meer afhangen van wat hun omgeving over de producten zegt. 32% van de millennials geeft namelijk aan dat zij vertrouwen op de winkelervaring van hun familie/vrienden. Bij de babyboomers (de generatie die geboren is tussen 1945-1955) is dit slechts 12%. De millennials gaan op zoek naar onbevooroordeelde meningen van bronnen zoals social media posts, vloggers (videobloggers) et cetera over de producten die zij willen aanschaffen.

 

Loyaliteit

Bij de ontwikkeling van loyaliteit aan een bedrijf, zien we dat de jongere generatie dus ook meer de neiging heeft om meningen en aanbevelingen aan te nemen van mensen uit hun kring of betrouwbare online bronnen dan van een bedrijf zelf.

 

Studie heeft de volgende inzichten aangetoond:

  • Millennials vertrouwen vloggers meer dan dat oudere bevolkingsgroepen dat doen.
  • Bij de oudere millennials (25-34 jaar) voelt 54% zich onverschillig tegenover reclame en 21% wantrouwen reclame.

 

In een demografische groep is er natuurlijk nooit volledige cohesie. Maar om een beter begrip te krijgen in hoe je met generatiegegevens de gewoonten van de consument kunnen beïnvloeden, zijn hier een paar punten om te onthouden.

 

Verfijn de communicatie

Onderzoek toont aan dat te veel informatie klanten irriteert en dit ze zelfs kan wegjagen. 71% van de oudere millennials ontvangt volgens hen te veel informatie. Hiervan zegt 77% dat ze dit negeren. Het is dus belangrijk om van te voren onderzoek te doen naar de voorkeuren van de klant.

Gratis e-book met meer inspiratie ontvangen?

Dat kan! Je ontvangt per e-mail het gratis e-book met de 10 meest inspirerende loyalty programma’s. Daarnaast ontvang je elke maand de laatste loyalty marketing trends.

Stel vragen

Stel een vragenlijst of enquête op om achter de voorkeuren van de klant te komen.  Bedenk manieren waarop ze hun ervaring of mening kunnen delen.

Ga niet zo maar ergens vanuit

Millenials zijn aarzelende klanten om nieuwe merken uit te proberen. Het zal vaak voorkomen dat zij merken kopen die hun ouders ook gebruikten.

Tot slot

Een goede verkoopstrategie zou dus in moeten gaan op het begrijpen van klanten van alle leeftijden. Om tot goede inzichten te komen moet je als bedrijf een strategie ontwikkelen die gebaseerd is op klantgerichte loyaliteitsprogramma’s. Diepe inzichten kunnen alleen worden verkregen door een strategie te ontwikkelen die is gebaseerd op klantgerichte loyaliteitsprogramma’s.

 

Concluderend kan er gezegd worden dat de beste inzichten worden gevonden als er voorbij stereotypering wordt gekeken over hoe mannen/vrouwen of generatiegroepen zich gedragen. Het gebruik van data door bijvoorbeeld enquêteonderzoek zal helpen om een goed oordeel te vellen over de winkelvoorkeuren van klanten.

 

Lees hier het originele artikel: https://www.loyalty.com/home/insights/article-details/loyalty-by-generation

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 juli 2024

Het nieuwe tijdperk van gamification

Gamification, het gebruik van spelelementen in niet-spelcontexten, is een opkomende strategie die bedrijven steeds vaker inzetten voor marketing. Ondanks de populariteit en groeiende hoeveelheid onderzoek

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 juli 2024

Het nieuwe tijdperk van gamification

Gamification, het gebruik van spelelementen in niet-spelcontexten, is een opkomende strategie die bedrijven steeds vaker inzetten voor marketing. Ondanks de populariteit en groeiende hoeveelheid onderzoek

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 juli 2024

Spotify 'wrapped' haar klanten om zich heen

Wie kent deze streamingdienst niet: Spotify. Muziek, video’s en podcasts allemaal op één plek. Miljoenen muziekliefhebbers maken dagelijks gebruik van de app. Maar hoe zorgt

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 juli 2024

Spotify 'wrapped' haar klanten om zich heen

Wie kent deze streamingdienst niet: Spotify. Muziek, video’s en podcasts allemaal op één plek. Miljoenen muziekliefhebbers maken dagelijks gebruik van de app. Maar hoe zorgt

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.