Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De winkelvoorkeuren van de klant

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
11 april 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

De winkelvoorkeuren van de klant

In het grote geheel zijn klanten allemaal hetzelfde. Iedereen wilt winkelen in een opgeruimde winkel, met vriendelijk personeel en waar de klant kan vinden wat hij of zij zoekt. Toch zit er verschil in het gedrag van een klant. Bepaalde groepen hebben andere winkelervaringen en verwachten ook andere dingen. Twee voorbeelden hiervan zijn de millennials en de babyboomers. Het begrijpen van verschillen van klanten kan een game changer zijn voor verkopers of loyaltymarketeers. We laten je zien hoe je de verschillen van klanten het best kunt nagaan.

De millennial generatie is een groep van mensen die tussen 1980 en 2000 geboren zijn. Deze groep laat hun aankopen meer afhangen van wat hun omgeving over de producten zegt. 32% van de millennials geeft namelijk aan dat zij vertrouwen op de winkelervaring van hun familie/vrienden. Bij de babyboomers (de generatie die geboren is tussen 1945-1955) is dit slechts 12%. De millennials gaan op zoek naar onbevooroordeelde meningen van bronnen zoals social media posts, vloggers (videobloggers) et cetera over de producten die zij willen aanschaffen.

 

Loyaliteit

Bij de ontwikkeling van loyaliteit aan een bedrijf, zien we dat de jongere generatie dus ook meer de neiging heeft om meningen en aanbevelingen aan te nemen van mensen uit hun kring of betrouwbare online bronnen dan van een bedrijf zelf.

 

Studie heeft de volgende inzichten aangetoond:

  • Millennials vertrouwen vloggers meer dan dat oudere bevolkingsgroepen dat doen.
  • Bij de oudere millennials (25-34 jaar) voelt 54% zich onverschillig tegenover reclame en 21% wantrouwen reclame.

 

In een demografische groep is er natuurlijk nooit volledige cohesie. Maar om een beter begrip te krijgen in hoe je met generatiegegevens de gewoonten van de consument kunnen beïnvloeden, zijn hier een paar punten om te onthouden.

 

Verfijn de communicatie

Onderzoek toont aan dat te veel informatie klanten irriteert en dit ze zelfs kan wegjagen. 71% van de oudere millennials ontvangt volgens hen te veel informatie. Hiervan zegt 77% dat ze dit negeren. Het is dus belangrijk om van te voren onderzoek te doen naar de voorkeuren van de klant.

Gratis e-book met meer inspiratie ontvangen?

Dat kan! Je ontvangt per e-mail het gratis e-book met de 10 meest inspirerende loyalty programma’s. Daarnaast ontvang je elke maand de laatste loyalty marketing trends.

Stel vragen

Stel een vragenlijst of enquête op om achter de voorkeuren van de klant te komen.  Bedenk manieren waarop ze hun ervaring of mening kunnen delen.

Ga niet zo maar ergens vanuit

Millenials zijn aarzelende klanten om nieuwe merken uit te proberen. Het zal vaak voorkomen dat zij merken kopen die hun ouders ook gebruikten.

Tot slot

Een goede verkoopstrategie zou dus in moeten gaan op het begrijpen van klanten van alle leeftijden. Om tot goede inzichten te komen moet je als bedrijf een strategie ontwikkelen die gebaseerd is op klantgerichte loyaliteitsprogramma’s. Diepe inzichten kunnen alleen worden verkregen door een strategie te ontwikkelen die is gebaseerd op klantgerichte loyaliteitsprogramma’s.

 

Concluderend kan er gezegd worden dat de beste inzichten worden gevonden als er voorbij stereotypering wordt gekeken over hoe mannen/vrouwen of generatiegroepen zich gedragen. Het gebruik van data door bijvoorbeeld enquêteonderzoek zal helpen om een goed oordeel te vellen over de winkelvoorkeuren van klanten.

 

Lees hier het originele artikel: https://www.loyalty.com/home/insights/article-details/loyalty-by-generation

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events