Het Amerikaanse bedrijf CodeBroker heeft in de zomer van 2017 een onderzoek in Amerika uitgevoerd naar enerzijds pijnpunten van bestaande loyaliteitsprogramma’s en anderzijds met welke moderne technieken consumenten zich laten binden aan een programma. Focus lag hierbij op loyaliteitsprogramma’s in de retailsector waarbij gebruik wordt gemaakt van een klantenpas.
Vrijwel alle respondenten nemen momenteel deel aan een loyaliteitsprogramma.
In het onderzoek is uitgevraagd of consumenten actief deelnemen aan een klantenpas programma. En in hoeverre zij zich in stellingen herkennen horend bij de klantenpas.
Van de consumenten die de pas niet gebruiken, zijn dit de meest gehoorde redenen:
De Amerikaanse consumenten hebben aangegeven waardoor zij hun klantenpas niet gebruiken. Uiteraard is er ook gevraagd wat er nodig is om hen actief aan een klantenpas programma deel te laten nemen.
De belangrijkste conclusies die we uit dit onderzoek kunnen trekken zijn:
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.