Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Pro-sociaal sparen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Verandering
Redactie LoyaltyFacts
18 september 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Pro-sociaal sparen

Verandering

Op het moment dat het aanbod aan spaarprogramma’s groeide, groeide de populariteit hiervan mee. Al snel gingen mensen mee in de hype, en werd elke punt of zegel die er gespaard kon worden verzameld. Waar sparen in het begin bestond in de vorm van zegels en punten, is daar inmiddels verandering in gekomen. Met de opkomst van nieuwe technologieën en veranderende generaties, werd het het sparen van an sich werd minder interessant. Om jongere generaties geïnteresseerd te houden moest er verandering plaatsvinden.

Nieuwe technologieën, zoals de komst van de smartphone, boden de mogelijkheid om apps te ontwikkelen en meer beeld toe te voegen aan een loyaliteitsprogramma. Naast apps werden er ook volledige websites ingericht rondom een loyaliteitsprogramma. Daarnaast veranderde ook de behoefte aan de inhoud van het spaarprogramma. Huidige generaties hebben groeiende behoefte om iets goeds te doen voor de maatschappij, maar vaak is de vraag hoe ze dat moeten doen. Deze jongeren willen iets doen wat nut heeft en bijdraagt aan het grotere goed. Hier ligt een kans voor loyaliteitsprogramma’s. Door ervoor te zorgen dat er tijdens het sparen een koppeling wordt gemaakt met een sociaal doel, kan de loyaliteit aan bepaald merk groeien en kan de klant trots zijn op een connectie met een bepaald merk.

 

Een mooi voorbeeld van pro-sociaal sparen, is het spaarprogramma van Mango. Dit programma biedt veel mogelijkheden. De zogeheten likes kunnen bijvoorbeeld worden omgezet in korting, maar de likes kunnen ook uitgegeven worden aan solidariteitsprojecten van goede doelen, zoals van Artsen Zonder Grenzen.

 

 

Het originele artikel vind je hier

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events