Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Tevredenheid alleen is niet genoeg

Creeër een emotionele binding

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
redactie LoyaltyFacts
19 september 2018
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Tevredenheid alleen is niet genoeg

Creeër een emotionele binding

Er zijn maar weinig marketeers die begrijpen dat het aantrekken van klanten en het winnen van diens loyaliteit niet alleen gaat over het product of de service die je levert. Het gaat juist veel meer over het bieden van een complete klantervaring die daadwerkelijk zorgt voor een emotionele binding tussen je klant en je merk. Met andere woorden: alles draait om emotie.

Er zijn maar weinig marketeers die begrijpen dat het aantrekken van klanten en het winnen van diens loyaliteit niet alleen gaat over het product of de service die je levert. Het gaat juist veel meer over het bieden van een complete klantervaring die daadwerkelijk zorgt voor een emotionele binding tussen je klant en je merk. Met andere woorden: alles draait om emotie.

 

“Om nieuwe klanten te binden moet je niet proberen om in hun hoofd te komen. Probeer in hun hart te komen. Creëer een emotionele binding.” – Bill Quiseng

 

Wanneer je als organisatie in staat bent om een verbinding te maken met de emoties van je klanten, kan het effect enorm zijn. Volgens de Harvard Business Review zijn klanten die emotioneel verbonden zijn aan je merk 25% tot 100% keer zo waardevol qua omzet en winstgevendheid dan klanten die “slechts” zeer tevreden zijn over jou als merk maar een emotionele binding met je merk missen.

 

 

ROEPT JOUW MERK DE JUISTE EMOTIES OP BIJ KLANTEN?

Forrester Research wist te onthullen dat klanten bijna vijf keer loyaler zijn wanneer ze zich gewaardeerd voelen dan wanneer ze zich geïrriteerd voelen. Dit ontdekte zij tijdens hun studie “How to Measure Emotion in Customer Experience”.

 

Forrester constateerde daarnaast ook dat afschuw, woede en een gevoel van verwaarlozing de grootste negatieve effecten hebben op de relatie van klanten met een merk.
Eén van de meest effectieve manieren om een emotionele klantbinding op te bouwen is door het aanbieden van consistent positieve klantenservice-ervaringen. De onderstaande infographic geeft de impact weer van emoties op klantloyaliteit en geeft een aantal tips over hoe je een betere klantservice-ervaring kunt creëren door rekening te houden met de emoties van klanten. Veel leesplezier!

 

Bron: Provide Support (2017) – How Emotions Drive Customer Loyalty

 


How Emotions Drive Customer Loyalty [Inforgraphic from Provide Support]

 

From: www.providesupport.com

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 februari 2025

De kracht van communicatie in loyaliteitsprogramma's

Communicatie kan een loyaliteitsprogramma maken of breken. Ontdek hoe effectieve communicatie klanten blijvend kan binden en merkloyaliteit kan versterken.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 februari 2025

De kracht van communicatie in loyaliteitsprogramma's

Communicatie kan een loyaliteitsprogramma maken of breken. Ontdek hoe effectieve communicatie klanten blijvend kan binden en merkloyaliteit kan versterken.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

20 februari 2025

Hoe een festivalplek je loyaal maakt

De rol van emoties en plaatsgebondenheid in het creëren van langdurige loyaliteit bij festivalbezoekers

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

20 februari 2025

Hoe een festivalplek je loyaal maakt

De rol van emoties en plaatsgebondenheid in het creëren van langdurige loyaliteit bij festivalbezoekers

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 januari 2025

Factoren voor Klantloyaliteit in de Telecomsector

Hoe klanttevredenheid, netwerkkwaliteit en technologische innovaties bijdragen aan het bevorderen van loyaliteit in de telecomindustrie.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 januari 2025

Factoren voor Klantloyaliteit in de Telecomsector

Hoe klanttevredenheid, netwerkkwaliteit en technologische innovaties bijdragen aan het bevorderen van loyaliteit in de telecomindustrie.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.