Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Tevredenheid alleen is niet genoeg

Creeër een emotionele binding

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
redactie LoyaltyFacts
19 september 2018
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Tevredenheid alleen is niet genoeg

Creeër een emotionele binding

Er zijn maar weinig marketeers die begrijpen dat het aantrekken van klanten en het winnen van diens loyaliteit niet alleen gaat over het product of de service die je levert. Het gaat juist veel meer over het bieden van een complete klantervaring die daadwerkelijk zorgt voor een emotionele binding tussen je klant en je merk. Met andere woorden: alles draait om emotie.

Er zijn maar weinig marketeers die begrijpen dat het aantrekken van klanten en het winnen van diens loyaliteit niet alleen gaat over het product of de service die je levert. Het gaat juist veel meer over het bieden van een complete klantervaring die daadwerkelijk zorgt voor een emotionele binding tussen je klant en je merk. Met andere woorden: alles draait om emotie.

 

“Om nieuwe klanten te binden moet je niet proberen om in hun hoofd te komen. Probeer in hun hart te komen. Creëer een emotionele binding.” – Bill Quiseng

 

Wanneer je als organisatie in staat bent om een verbinding te maken met de emoties van je klanten, kan het effect enorm zijn. Volgens de Harvard Business Review zijn klanten die emotioneel verbonden zijn aan je merk 25% tot 100% keer zo waardevol qua omzet en winstgevendheid dan klanten die “slechts” zeer tevreden zijn over jou als merk maar een emotionele binding met je merk missen.

 

 

ROEPT JOUW MERK DE JUISTE EMOTIES OP BIJ KLANTEN?

Forrester Research wist te onthullen dat klanten bijna vijf keer loyaler zijn wanneer ze zich gewaardeerd voelen dan wanneer ze zich geïrriteerd voelen. Dit ontdekte zij tijdens hun studie “How to Measure Emotion in Customer Experience”.

 

Forrester constateerde daarnaast ook dat afschuw, woede en een gevoel van verwaarlozing de grootste negatieve effecten hebben op de relatie van klanten met een merk.
Eén van de meest effectieve manieren om een emotionele klantbinding op te bouwen is door het aanbieden van consistent positieve klantenservice-ervaringen. De onderstaande infographic geeft de impact weer van emoties op klantloyaliteit en geeft een aantal tips over hoe je een betere klantservice-ervaring kunt creëren door rekening te houden met de emoties van klanten. Veel leesplezier!

 

Bron: Provide Support (2017) – How Emotions Drive Customer Loyalty

 


How Emotions Drive Customer Loyalty [Inforgraphic from Provide Support]

 

From: www.providesupport.com

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events