Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Vier geheimen voor opbouw van blijvende klantloyaliteit

Een artikel over het succesvol opbouwen van klantloyaliteit in de telecom sector.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
Vier geheimen voor opbouw van blijvende klantloyaliteit
Redactie LoyaltyFacts
31 augustus 2003
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Vier geheimen voor opbouw van blijvende klantloyaliteit

Een artikel over het succesvol opbouwen van klantloyaliteit in de telecom sector.

Vier geheimen voor opbouw van blijvende klantloyaliteit

Het gemiddelde klantenverloop van de Nederlandse telecomaanbieder wordt geschat op 20% tot 30% per jaar. Bij bepaalde segmenten is dit percentage zelfs nog hoger. Dit wordt mede verklaard door de zeer competitieve markt. Jaren van stunten met prijzen waar mobiele toestellen voor niks werden aangeboden, hebben de consument zeer prijsgevoelig gemaakt.

Precies om die reden is het van belang om met zorg geplande loyaliteitsprogramma’s te introduceren. Telecombedrijven moeten zich richten op specifieke marktniches en loyaliteit met toegesneden voordelen. Er zijn vier geheimen voor opbouw van blijvende klantloyaliteit:

 

1. Definieer de doelgroep

Elke klant vereist een andere benadering. Het is daarom belangrijk om doelgroepen te identificeren die bepaalde behoeftes met elkaar delen. Als de doelgroepen zijn geïdentificeerd en gedefinieerd, zal het voor de totale organisatie helder zijn wie er tot deze doelgroep behoort.

 

2. Leer de klant kennen

Bij ieder contactmoment heeft u de kans om iets nieuws te ontdekken over uw klanten. Het begrijpen van de klant vergroot de mogelijkheden om een sterke relatie op te bouwen.

 

3. Gereedschap voor de organisatie

Bij een goed loyaliteitsprogramma zijn alle afdelingen van de organisatie betrokken. De klant ziet een organisatie als een geheel. Het is belangrijk om alle afdelingen te laten samenwerken om ze het verloop terug te dringen.

 

4. Klanten houden door loyaliteit op te bouwen

De truc om klanten te houden? Maak klanten zo blij, dat ze uw organisatie niet meer willen verlaten. Dat kan door ze te verrassen en positief te verbazen. De waardeperceptie van de klant is daarbij de maatstaf. Extra’s hebben het meeste effect als de waarde die ervan verkregen wordt, hoger is dan verwacht. De daadwerkelijke kosten hoeven daar slechts een fractie van te zijn.

 

Bron: Wireless Review.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events