Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s

Een onderzoek van Colloquy naar de verschillen tussen consumenten in opkomende en ontwikkelde markten.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s
Redactie LoyaltyFacts
30 november 2011
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s

Een onderzoek van Colloquy naar de verschillen tussen consumenten in opkomende en ontwikkelde markten.

Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s

Het was reeds bekend dat er verschillen bestaan tussen consumenten in opkomende markten (bijvoorbeeld India, China en Brazilië) en ontwikkelde markten. Recent onderzoek van Colloquy heeft aangetoond dat deze verschillen ook aanwezig zijn met betrekking tot de houding en verwachtingen rondom loyaliteitsprogramma’s. Het onderzoek geeft inzicht in de overeenkomsten en verschillen tussen consumenten en biedt richtlijnen voor de inrichting van een loyaliteitsprogramma in opkomende markten.

Loyaliteit in opkomende markten

Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten wie wil dat nou niet? In vergelijking met consumenten in ontwikkelde markten, zijn consumenten in opkomende markten vaker van mening dat het loont om loyaal te zijn aan een bepaald merk. Zij geven bovendien vaker aan dat de aanwezigheid van loyaliteitsprogramma’s keuzes voor merkenloyaliteit sterk beïnvloedt. Consumenten in opkomende markten geven aan klaar te zijn voor een hoge mate van betrokkenheid met organisaties. Dit biedt perspectieven voor de ontwikkeling van loyaliteitsprogramma’s in deze landen.

De richtlijnen voor succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten

Voor het succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten is het belangrijk om rekening te houden met culturele verschillen. Het onderzoek van Colloquy geeft enkele concrete tips die bijdragen aan een succesvolle invulling van een loyaliteitsprogramma.

  • Privacy gevoeligheden. Consumenten in opkomende markten zijn argwanender op dit gebied.
  • De kracht van mond-tot-mond reclame. In opkomende markten zijn consumenten gevoeliger voor wat vrienden en familie aanbevelen.
  • Mobiele toepassingen. In opkomende markten ligt het gebruik van mobiele telefoons voor loyaliteitsprogramma’s hoger dan in ontwikkelde markten.
  • Dromen van consumenten. Iedere consument droomt, en in opkomende markten is dit nog meer het geval. Benefits die in het verlengde liggen van deze dromen, zijn succesvol binnen loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten.
  • Consumenten in opkomende markten willen zich graag gewaardeerd voelen als klant. Daarom is het verstandig om ook niet-financiële benefits op te nemen in het loyaliteitsprogramma (voorrang, voorrecht e.d.).

Consumenten in opkomende markten worden gedreven door andere motieven dan consumenten uit ontwikkelde markten. Dit heeft gevolgen voor de optimale inrichting van succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten. Door goed in te spelen op behoeften van consumenten in opkomende markten, zijn kansen op het veroveren van harten van deze consumenten groter.

Bron: The Global Loyalty Compass: The 2011 Colloquy Cross – Cultural Loyalty Study.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.