
Het was reeds bekend dat er verschillen bestaan tussen consumenten in opkomende markten (bijvoorbeeld India, China en Brazilië) en ontwikkelde markten. Recent onderzoek van Colloquy heeft aangetoond dat deze verschillen ook aanwezig zijn met betrekking tot de houding en verwachtingen rondom loyaliteitsprogramma’s. Het onderzoek geeft inzicht in de overeenkomsten en verschillen tussen consumenten en biedt richtlijnen voor de inrichting van een loyaliteitsprogramma in opkomende markten.
Succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten wie wil dat nou niet? In vergelijking met consumenten in ontwikkelde markten, zijn consumenten in opkomende markten vaker van mening dat het loont om loyaal te zijn aan een bepaald merk. Zij geven bovendien vaker aan dat de aanwezigheid van loyaliteitsprogramma’s keuzes voor merkenloyaliteit sterk beïnvloedt. Consumenten in opkomende markten geven aan klaar te zijn voor een hoge mate van betrokkenheid met organisaties. Dit biedt perspectieven voor de ontwikkeling van loyaliteitsprogramma’s in deze landen.
Voor het succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten is het belangrijk om rekening te houden met culturele verschillen. Het onderzoek van Colloquy geeft enkele concrete tips die bijdragen aan een succesvolle invulling van een loyaliteitsprogramma.
Consumenten in opkomende markten worden gedreven door andere motieven dan consumenten uit ontwikkelde markten. Dit heeft gevolgen voor de optimale inrichting van succesvol implementeren van loyaliteitsprogramma’s in opkomende markten. Door goed in te spelen op behoeften van consumenten in opkomende markten, zijn kansen op het veroveren van harten van deze consumenten groter.
Bron: The Global Loyalty Compass: The 2011 Colloquy Cross – Cultural Loyalty Study.
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.