Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma's

Ontvang enkele tips van Michael Sewell van Maritz om bestaande loyaliteitsprogramma’s te verbeteren.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma's
Redactie LoyaltyFacts
30 september 2003
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma's

Ontvang enkele tips van Michael Sewell van Maritz om bestaande loyaliteitsprogramma’s te verbeteren.

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma's

Onder de huidige economische omstandigheden is het voor retailers moeilijk om duurzaam concurrentievoordeel te verwerven. Michael Sewell van Maritz geeft vier eenvoudige tips om bestaande loyaliteitsprogramma’s te verbeteren.

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma’s. In een markt waarin uit alle macht wordt gezocht naar oplossingen, worden vaak de meest voor de hand liggende kansen over het hoofd gezien. Bijvoorbeeld de uitbreiding van het bestaande loyaliteitsprogramma. Sewell stelt dat een viertal zaken het succes van het loyaliteitsprogramma kunnen vergroten.

 

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma’s

  1. Door een (kleine) bijdrage te rekenen om te kunnen participeren in een programma, vindt er een selectie naar oprechte interesse plaats. Vervolgens kan het programma ‘dieper’ op de behoeften van de leden inspelen.
  1. Vergelijk het rendement van kortingsacties en communicatie-uitingen met het rendement wat zou zijn bereikt, indien dit geld was besteed aan loyaliteitsmarketing.
  1. Besteed tijd aan het onderzoeken van beloningen die ondanks de lage kosten toch een hoge gepercipieerde waarde hebben.
  1. Analyseer het programma voortdurend. Probeer vast te stellen waar kostenbesparingen mogelijk zijn die weer ten goede van de klant komen.

 

Bron: Maritz Marketing.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.