Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een koekje tegen het bloeden

Een column van een van onze consultants over zijn trouw aan de Bloedbank en alles wat daar bij komt kijken.

LOYALTY STRATEGY

Overig strategy
Redactie LoyaltyFacts
Een column van een van onze consultants over zijn trouw aan de Bloedbank en alles wat daar bij komt kijken!
Redactie LoyaltyFacts
30 april 2011
LOYALTY STRATEGY
Overig strategy

Een koekje tegen het bloeden

Een column van een van onze consultants over zijn trouw aan de Bloedbank en alles wat daar bij komt kijken.

Een column van een van onze consultants over zijn trouw aan de Bloedbank en alles wat daar bij komt kijken!

“Aan welke goede doelen ben jij eigenlijk loyaal?”, vraagt een collega tijdens onze voorbereiding op een presentatie over loyaliteit in de charitatieve sector. Het feit dat ik hard over deze vraag na moet denken, zegt genoeg. Ik geef aan verschillende doelen, maar ik ben aan weinig doelen echt loyaal. Uiteindelijk kom ik uit bij de Bloedbank, misschien geen echt ‘fonds’ maar ik ben al wel jarenlang trouwe donor.

Als ik kritisch kijk naar mijn donaties bij de Bloedbank, is mijn loyaliteit best bijzonder. Het kost me vier maal per jaar een ritje naar het afnamecentrum, ik moet een uitgebreide vragenlijst invullen, word met een stevige naald geprikt en laat er per keer een halve liter bloed achter. En toch doe ik dit al jaren trouw. Ik ben zelfs een Superpromoter van de bloedbank. Mijn enthousiasme heeft al meerdere nieuwe donateurs opgeleverd.

 

Een deel van mijn geefgedrag is te verklaren uit het feit dat ik ‘goed doe’. Daarnaast herken ik in de manier waarop de Bloedbank met mij omgaat de aanbevelingen van Hedrick, zoals zij die beschrijft in haar boek over de loyaliteit van donateurs. Ze noemt bedanken, waarderen, verantwoorden & terugkoppelen als noodzakelijke stappen om loyaliteit te creëren na de initiële gift. Pas daarna kun je weer een giftverzoek doen.

 

De verantwoording en terugkoppeling doet de Bloedbank netjes via haar magazine. Vele malen effectiever zijn de uitgesproken waardering en de oprecht gemeende dankwoorden. Daar doe ik het voor! En de koekjes natuurlijk. Er gaat geen donatie voorbij zonder dat de vriendelijke dames van de Bloedbank mij een keuze laten maken uit het assortiment zoetwaar.

 

“En neem er gerust nog één, hoor.”

 

Nu verwacht ik van andere goede doelen niet zo veel zoetigheid, maar de huidige stilte die nu veelal na een gift intreedt, is het andere uiterste. Kom op, dames en heren fondsenwervers: zeg wat je doet, laat je waardering blijken en bedank die donateurs. Loyale Superpromoters zijn ook voor jullie haalbaar, en daar zijn niet altijd koekjes voor nodig.

 

Arnoud Markus, (oud consultant) Dunck.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events