Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Focus op klantenbehoud

Een onderzoek van de Trendsetter Barometer naar klantprogramma’s binnen product- en serviceondernemingen.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
Focus op klantenbehoud
Redactie LoyaltyFacts
30 juli 2003
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Focus op klantenbehoud

Een onderzoek van de Trendsetter Barometer naar klantprogramma’s binnen product- en serviceondernemingen.

Focus op klantenbehoud

Loyaliteitsprogramma’s dragen duidelijk bij aan het succes van een organisatie. Van de snelstgroeiende ondernemingen in de VS heeft 81% programma’s voor het uitbouwen van het klantenbestand, klantenbehoud en/of klantwinstgevendheid ingevoerd. Programma’s op het gebied van klantbehoud worden gezien als het meest effectief. Dit blijkt uit onderzoek van Trendsetter Barometer.

Klantprogramma’s stellen ondernemingen in staat hun klanten beter te leren kennen, trends en ontwikkelingen te signaleren. Bijna driekwart van de ondervraagde managers geeft aan veranderingen in verwachtingen bij de doelgroep “uiterst goed” (24%) tot “heel goed” (49%) te signaleren. Door dit inzicht kunnen zij hun product (-aanbod) beter afstemmen op de doelgroep.

 

Focus op klantenbehoud

Traditioneel wordt een groter deel van het marketingbudget gestoken in acties ter uitbreiding van het klantenbestand. Uit het onderzoek blijkt echter dat initiatieven en programma’s die zich richten op het behoud van klanten een hoger rendement opleveren.

 

Hoewel 58% van de ondernemingen heeft aangegeven met klantenbehoud ‘bezig te zijn’, blijken veel van de initiatieven nog “in ontwikkeling” te zijn. Het ontwikkelen van een passend programma vereist specifieke kennis. Dit verklaart dat slechts 22% van de ondervraagde managers een programma gericht op klantenbehoud heeft (loyaliteitsprogramma). Van deze ondernemingen zegt 63% (zeer) tevreden te zijn over de resultaten van het programma. Meer dan 90% is van mening dat een focus op klantenbehoud het meest effectief is.

 

Snelst groeiend

Volgens het onderzoek groeien bedrijven die zich richten op klantbehoud het snelst. In de afgelopen jaar hebben deze bedrijven 46% snellere groei bereikt dan vergelijkbare bedrijven. De onderzoekers projecteren een 35% snellere groei voor de komende 12 maanden.

 

Trendsetter Barometer interviewde het management van 402 product- en serviceondernemingen. De onderzochte bedrijven hebben een jaaromzet tussen de 5 en 100 miljoen dollar per jaar.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events