
Het verzamelen van klantdata is voor elk bedrijf van groot belang. Door deze data leert u uw klant kennen en kunt u gerichte en betekenisvolle interactie met hem aangaan. Onderzoek toont aan dat slechts een beperkt percentage van de bedrijven iets doet met verzamelde data. Behoort u tot dat percentage?
Onderzoek toont aan dat de overgrote meerderheid van bedrijven klantdata verzamelt (94,3%). Hetzelfde onderzoek toont echter ook aan, dat slechts een beperkt percentage vervolgens iets met de verzamelde data doet (68,3%) en daar vervolgens resultaten mee behaald (40%).
Het omzetten van klantdata naar slimme en op feiten gebaseerde marketingstrategieën, blijkt voor veel bedrijven niet eenvoudig. 60% van de bedrijven die data verzamelt, geeft dan ook aan dat ze uiteindelijk niet genoeg met deze klantdata doen. Uit het onderzoek wordt duidelijk wat de grootste problemen zijn bij het gebruik van data:
Waarom wordt de ingewonnen data niet gebruikt?
Welke problemen worden ondervonden bij het gebruik van data?
Hoewel het verzamelen van klantdata dus door de meeste bedrijven als belangrijk wordt gezien, blijkt ook dat het omzetten van de data naar actie voor veel bedrijven nog erg moeilijk is. Toch blijkt de beloning voor het juiste gebruik van de data zeker de moeite waard. De volgende resultaten werden namelijk genoemd door het percentage dat de data wel op een goede manier gebruikt:
Gebruik die data!
Bedrijven die data analyseren en gebruiken om inzicht in hun klanten te krijgen en dit inzicht gebruiken voor hun marketingstrategie, hebben een duidelijk voordeel ten opzichte van hun concurrenten. De bedrijven zijn in staat de juiste boodschap op het juiste tijdstip bij de juiste mensen af te leveren. Niet alleen levert dit tevreden klanten op, maar zelfs ambassadeurs en fans. Hoog tijd dus om iets met uw data te gaan doen!
Bron: The Loyalty Marketer’s Association.
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
LOYALTY STRATEGY
LOYALTY STRATEGY
THEORIEËN
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.