Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Langdurige vriendschap

Dunck benadrukt de importantie van een warm welkom en geeft enkele succesvolle voorbeelden.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
langdurige vriendschap
Redactie LoyaltyFacts
31 augustus 2011
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Langdurige vriendschap

Dunck benadrukt de importantie van een warm welkom en geeft enkele succesvolle voorbeelden.

langdurige vriendschap

Een klantrelatie lijkt soms net een menselijke relatie. Er is behoefte aan aandacht, geven en nemen, begrip voor elkaar. In het begin van zo’n relatie lopen mensen vaak een stapje harder om de relatie te bestendigen: mooie cadeautjes bij een nieuwe liefde of een gezellig etentje met de nieuwe buren.

Langdurige vriendschap is eenvoud

Een goed begin van een relatie bouwt de basis voor een langdurige vriendschap. Gelukkig beseffen ook steeds meer bedrijven dat. Een mooi voorbeeld is de manier waarop vakbond FNV haar nieuwe leden verwelkomt. Een combinatie van informeren, enkele vragen stellen (belangstelling) en resultaten terugkoppelen, zorgt voor een mooi evenwichtig geheel. Ook het vrolijke en succesvolle introductiefilmpje van Bol.com doet het goed: Billie, de volslanke held van het merk laat de nieuwe klant op een speelse manier de veelzijdigheid van het assortiment zien.

 

Simpel en subtiel

Het toppunt van een simpel en subtiel welkom zag ik deze week voor mijn ogen plaatsvinden. Vlak nadat mijn vriendin had besloten Van der Donk Chocolade op Twitter te volgen, ontving ze een vriendelijk en persoonlijk bericht met precies de juiste ingrediënten. Een combinatie van ‘dank je wel’, een stijlvolle link naar de site en ‘wellicht tot ziens in onze chocolaterie’. Geen korting of cadeau, alleen aandacht en de juiste timing. Gezien de verslaving van mijn lief, denk ik dat wij er voor eeuwig een vriend bij hebben.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events