Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

loyaliteit van leden

Een artikel over de klantenclub van lakproducent Spies Hecker.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
loyaliteit van leden
Redactie LoyaltyFacts
30 juni 2004
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

loyaliteit van leden

Een artikel over de klantenclub van lakproducent Spies Hecker.

loyaliteit van leden

Een klantenclub kan een goed instrument zijn om relaties te behouden en winstgevender te maken. Als er een sterke Een dergelijk programma is o.a. geschikt voor klanten die regelmatig substantiële aankopen doen en/of wanneer de mogelijkheid bestaat om via ondersteuningsdiensten waarde toe te voegen. Door de specifieke uitdagingen van hun doelgroep als uitgangspunt te nemen, is Spies Hecker in staat gebleken een uiterst succesvolle klantenclub op te zetten.

 

Het bedrijf: Spies Hecker

Loyaliteit van leden? Spies Hecker is een vooraanstaande leverancier met een uiteenlopend assortiment producten voor de autoherstelbedrijven met als kernproduct autolakken. Zij opereren in een sterk concurrerende markt met enkele mondiale spelers die allen kwalitatief hoogwaardige producten aanbieden.

 

De klant: de autoschade hersteller

Een auto is een heilige koe. Wanneer een auto schade heeft en gerepareerd moet worden, is het cruciaal dat hiervan na herstel niets meer te zien is. De kleur van de auto, de autolak, is hierbij de meest zichtbare afgeleide. Als de kleur maar enigszins afwijkt, zal de klant ontevreden zijn en moet de auto worden overgespoten. Kostbare tijd en grondstoffen gaan verloren en ergernis ontstaat.

 

Het programma: Spies Hecker Colour Club

Door het aanbieden van een uniek pakket aan extra’s is Spies Hecker erin geslaagd haar klanten (de herstelbedrijven) te helpen bij het optimaliseren en realiseren van kleurgelijkenis, waardoor hun klanten weer meer tevreden zijn en er bovendien efficiënter wordt gewerkt.

 

Om lid te worden van de club moet er jaarlijks contributie worden betaald. Door een groep van potentiële leden te betrekken bij het opzetten en invullen van de club, is vooraf betrouwbaar vastgesteld welke extra’s het meest gewenst zijn en of men bereid is hiervoor te betalen. De onderstaande extra’s zijn een greep uit het programma-aanbod, waarmee de relatie is veranderd van ‘afnemer-leverancier’ naar die van ‘partner-probleemoplosser’.

 

Colour Yearbook
Een praktisch handboek met gedetailleerde overzichten en samenstellingen van autolakken. Ieder jaar verschijnt er een nieuwe editie met steeds nieuwe (onmisbare) informatie. Een ‘must have’ voor de professional, maar alleen beschikbaar voor leden van de Spies Hecker Colour Club.

 

Colour Hotline
Als de professional met een lakprobleem wordt geconfronteerd, dan moet dit snel worden opgelost. Als lid kan men direct bellen met een servicenummer en door een vakbroeder worden voorzien van adviezen om het probleem kundig op te lossen (met producten van Spies Hecker) en eventuele schade te beperken.

 

Colour Club Courses
Ontwikkelingen in de markt stellen het vakmanschap op de proef. De professional is gedwongen regelmatig cursussen te volgen om zo de nieuwste spuittechnieken te leren. De club heeft eigen cursussen opgezet waar breed toepasbare technieken worden onderwezen. Leden kunnen hieraan deelnemen tegen een substantiële korting. Omdat men tijdens de cursus louter werkt met producten van Spies Hecker, raakt de professional hier verder mee vertrouwd.

 

Clubkortingen
De loyaliteit van leden aan Spier Hecker wordt beloond via gerichte kortingen op met name aanvullende producten. Spies Hecker profiteert van een bredere afname van haar assortiment.

 

Via de Colour Club is Spies Hecker in staat om intensief contact te onderhouden met haar klanten, kennis op te bouwen voor productverbeteringen en de bekendheid van haar assortiment te vergroten. Met als gevolg duurzame merkvoorkeur o.b.v. rationele én emotionele gronden.

 

Bron: Managing Service Quality.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events