De wereldwijde markt voor loyaliteitsbeheer groeit, evenals de verspreiding van loyaliteitsapps. Ben je van plan om in 2020 een loyaliteitsprogramma te lanceren? Met dit artikel geven wij je inspiratie voor een goed loyaliteitsprogramma met de top 10 loyalty apps.
Om een succesvol loyalty app aan te bieden heeft de app de volgende functies nodig:
Designer Shoe Warehouse (DSW) is een zeer populaire loyaliteits-app die beschikbaar is op Android en iOS. Het succesvolle loyaliteitsprogramma heeft de volgende kenmerken:
Een geweldig voorbeeld van een succesvol loyaliteitsprogramma, “Beauty Insider” van Sephora is beschikbaar op zowel iOS als Android. De belangrijkste kenmerken van deze app zijn:
Lees hier onze case over Sephora ‘Beauty Insider’
In een tijd dat het uitvoeren van loyaliteitsprogramma’s met een mobiele app nog nieuw was, had de Starbucks-app zichzelf gevestigd als een pionier. Er zijn verschillende redenen voor het succes van de loyaliteits-app van Starbucks, en deze zijn als volgt:
Lees hier onze case over Starbucks
Een analyse van geweldige loyaliteitsapps blijft onvolledig zonder het loyaliteitsprogramma van Amazon te beschrijven. De Amazon app is beschikbaar op Android en op iOS.
Dit zijn de verschillende kenmerken van het loyaliteitsprogramma van Amazon:
The North Face heeft een succesvol loyaliteitsprogramma genaamd “VIPeak”. Het bedrijf heeft een iOS-app, die goed integreert met het loyaliteitsprogramma.
Hieronder volgen de belangrijkste kenmerken van dit programma:
REI, de retailer in buitenversnellingen, heeft een zeer unieke onderscheidende factor en het bedrijf is behoorlijk succesvol geweest met hun loyaliteitsprogramma. De kern van zijn succes met zijn loyaliteitsprogramma ligt in zijn diepgaande kennis van zijn klanten.
Het bedrijf verkoopt al sinds 1938 buitenversnellingen en is begonnen als een coöperatie, dat wil zeggen een bedrijf dat eigendom is van zijn klanten. Hun loyaliteitsprogramma richt zich op deze ervaring van klanten die het bedrijf bezitten.
Ze bieden een levenslang REI co-op lidmaatschap voor $ 20,-. Daarmee bieden ze jaarlijkse dividenden, bovendien hebben hun klanten toegang tot exclusieve aanbiedingen. REI levenslange coöperatieleden krijgen 10% cashback op alle aankopen.
Het bedrijf biedt ook outdoor-georiënteerde ervaringen aan de REI-coöperatieleden, leden kunnen bijvoorbeeld kortingen krijgen op avonturenklassen. De shopping-app van REI is beschikbaar op Android en iOS en kan goed worden geïntegreerd met het loyaliteitsprogramma.
Gilt, de online mode- en accessoiresretailer, heeft een goed ontworpen loyaliteitsprogramma. Het bedrijf heeft een Android en iOS-app. De kenmerken van het loyaliteitsprogramma zijn als volgt:
Iedereen kent Nike en elke discussie over loyaliteitsapps moet het Nike-partnerprogramma bevatten. Een zeer uniek programma, dit loyaliteitsprogramma past goed bij Nike’s beweerde doelstelling om atleten te helpen succes te behalen.
Het loyaliteitsprogramma van Nike biedt zijn leden voordelen die zijn afgestemd op het succes van atleten. Leden kunnen bijvoorbeeld profiteren van de samenwerking van Nike met Classpass, een fitnessstudio.
Een ander voorbeeld is het partnerschap van Nike met Headspace, en de loyaliteitsprogramma-leden van Nike kunnen hiervan profiteren door meditatie te leren. De klanten van Nike profiteren van deze partnerschappen en de producten van Nike in hun atletische speurtochten, en dat stimuleert hun loyaliteit jegens Nike.
Bekijk hier onze case over het loyaliteitsprogramma van Nike.
Beroemde boekhandel Barnes & Noble heeft een betaald loyaliteitsprogramma en het bedrijf biedt zijn klanten voldoende waarde om dit te rechtvaardigen. Het loyaliteitsprogramma van Barnes & Noble heet “VIP-programma” en leden betalen $25,- per jaar om mee te doen.
Het loyaliteitsprogramma biedt aantrekkelijke kortingen, gratis verzending en andere voordelen. Barnes & Noble heeft een iOS-app, waarmee klanten gemakkelijk kunnen winkelen. De app-gebruikers kunnen door boeken van verschillende categorieën en bestsellerlijsten bladeren. Ze kunnen winkels zoeken en online kopen, bovendien integreert de app goed met het loyaliteitsprogramma.
‘The Body Shop’ biedt een unieke waarde voor hun loyaliteitsprogramma-leden! Deze fabrikant van lichaams- en schoonheidsverzorgingsproducten maakt gebruik van de diepere waardesystemen van hun klanten en creëert een gedeelde waarde rond de bescherming van dieren en het milieu.
Hun loyaliteitsprogramma-leden kunnen beloningen verdienen en exclusieve voordelen krijgen. Bovendien kunnen ze ervoor kiezen om hun beloningen te doneren aan ‘Born Free USA’, een bekende liefdadigheidsorganisatie voor dierenwelzijn. Milieubewuste klanten kunnen ook beloningspunten doneren aan de ‘National Parks Conservation Association’.
De iOS-app van de Body Shop maakt winkelen gemakkelijk voor klanten, bovendien helpt het om beloningspunten bij te houden. Leden kunnen zichzelf op de hoogte houden van speciale aanbiedingen, dankzij de pushmeldingenfunctie van de app. Shoppers kunnen gemakkelijk winkels zoeken en productlijsten in de app bekijken.
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.