
Adviseren of zelf leren?
Positieve effecten van klanteducatie Hoge service kwaliteit leidt tot een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit. Service kwaliteit kan worden onderverdeeld in
Positieve effecten van klanteducatie Hoge service kwaliteit leidt tot een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit. Service kwaliteit kan worden onderverdeeld in
Green brand positionering Bij de positionering van een merk vindt er interactie plaats tussen alle ingezette marketing instrumenten. Met name
CARM is een vorm van marketing waarbij organisaties zich aan een ‘goed’ doel verbinden om zo hun klanten gunstig te
Relatiemarketing Om de invloed van sekse op klantloyaliteit te bepalen, is vanuit relatiemarketing onderzoek gedaan naar de effecten van sekseverschillen
Het bedrijf: Spies Hecker Loyaliteit van leden? Spies Hecker is een vooraanstaande leverancier met een uiteenlopend assortiment producten voor de
De consument is kritischer en mondiger dan vroeger. Klanten voor het leven worden steeds zeldzamer. Toch is het nog steeds mogelijk om merkloyaliteit te creëren. Henry Stewart onderzocht hoe merkloyaliteit zich door de jaren heen heeft ontwikkeld en constateert dat een vijftal fasen te onderscheiden zijn. Van de ‘geboorte van loyaliteit’ in 1870 tot ‘de afname van loyaliteit’ vanaf 1971. Hij doet bovendien aanbevelingen over de manieren waarop marketeers op de veranderingen kunnen anticiperen.
Interactie Een klantenclub vormt een middel om meer onderling contact tussen klant en bedrijf te realiseren. De interactiefrequentie tussen beide
Toewijding is de mate waarin een bedrijf een duurzame en sterke relatie met een ander bedrijf wil onderhouden. Er wordt
Loyaliteit vereist meer dan een financiële investering in programma’s en (CRM-) systemen. Ware loyaliteit is het directe resultaat van woorden
Iedere marketeer zou zich moeten afvragen hoe merkvoorkeur bij zijn of haar doelgroep tot stand komt. Er zijn zes methodes om merkvoorkeur
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.