
Niet iedereen is gelijk
Vormen van extra’s voor topklanten zijn bijvoorbeeld scherpere prijzen of gereserveerde parkeerruimte. Veel organisaties behandelen alle klanten gelijk. Indirect worden
Vormen van extra’s voor topklanten zijn bijvoorbeeld scherpere prijzen of gereserveerde parkeerruimte. Veel organisaties behandelen alle klanten gelijk. Indirect worden
De intensiteit en frequentie van het contact bepaald mede de sterkte van een relatie. Dit geldt voor zowel voor zakelijke
Curasi en Kennedy onderzochten het verband tussen klantbehoud en klantloyaliteit in een omgeving van dienstenorganisaties en kwamen tot een vijftal
Het is lastig om een goed onderscheid te maken tussen herhalingsaankopen en merkloyaliteit. Merkloyaliteit is niet te definiëren op basis van een
Uit onderzoek van Wansink & Seed blijkt dat het lonend is om de benefits (voordelen en diensten) van een loyaliteitsprogramma
Toewijding is de mate waarin een bedrijf een duurzame en sterke relatie met een ander bedrijf wil onderhouden. Er wordt
De reden hiervoor is dat tevredenheid en loyaliteit asymmetrisch met elkaar verbonden zijn. Terwijl ontevredenheid bijna altijd resulteert in disloyaliteit,
Patterson deed onderzoek naar het verband tussen leeftijd en de mate van serviceloyaliteit. Serviceloyaliteit is uitgedrukt in het aantal unieke
Too en Thirkell ontwikkelden een model voor de retail industrie, waarbij relatiemarketing geldt als (in)directe stimulator van klantloyaliteit. Relatiemarketing is
Loyaliteit vereist meer dan een financiële investering in programma’s en (CRM-) systemen. Ware loyaliteit is het directe resultaat van woorden
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.